Current track

Title

Artist


LUDMILLA SEGUE AFASTADA DAS REDES SOCIAIS APÓS ATAQUES RACISTAS

Written by on 21 de dezembro de 2020

Fonte: Jornal Extra

Os fãs que estavam acostumados a acompanhar a rotina de Ludmilla, não puderam contar com as postagens da cantora, no último fim de semana. Isso porque ela desativou suas contas nas redes sociais, após ter recebido uma série de ataques racistas pela web. A artista de 25 anos se afastou do ambiente virtual e assim continua. Segundo a equipe de Lud, os registros das ofensas estão sendo reunidos para, posteriormente, serem encaminhados à Justiça.

Ludmilla
Foto: Reprodução

Silvana Oliveira, mãe da artista, publicou uma homenagem para Ludmilla: “O seu sorriso ecoa como luz, amor e muito mais carinho. Mamãe te ama muito”, se pronunciou ela, através da web. O namorado de Silvana, Renato Araújo, e a mulher da artista, Brunna Gonçalves, também prestaram apoio à jovem.

Homenagem de mãe de Ludmilla, Silvana
Foto: Reprodução

“Quero que você acredite que tudo vai passar! Quero que você tenha a plena certeza de que não é isso o que você merece! E que você está rodeada de amor! É realmente difícil para mim te ver passando por esta situação mais uma vez! Mas, ainda sim, quero que tenha a plena convicção de que estou e sempre estarei exatamente aqui do seu lado”, afirmou Brunna.

Em seu último pronunciamento antes de desativar as redes, Ludmilla afirmou que estava tirando print de tudo: “É crime e vai pagar um por um”.

“A cantora já havia reclamado com sua equipe sobre os ataques racistas que vinha sofrendo, chegando até a responder alguns tweets que diziam que ela responderia caso ‘jogassem casca de banana’ entre outros insultos racistas e misóginos. Tais ataques vêm ocorrendo ao longo da carreira de Ludmilla que, como é sabido, vem se posicionando não só contra crimes de raça, mas também de gênero”, consta de um trecho do comunicado da assessoria da cantora.

Logo após o episódio, artistas criaram uma rede de solidariedade e prestaram apoio à Ludmilla. Eles homenagearam a cantora e condenaram posturas racistas nas redes sociais.


Reader's opinions
  1. Adrianne   On   28 de agosto de 2021 at 2:02 pm

    Hey There. I discovered your blog using
    msn. This is an extremely neatly written article.
    I’ll make sure to bookmark it and come back to learn extra of your useful info.
    Thank you for the post. I’ll certainly comeback.

    Feel free to surf to my blog … web hosting where

  2. Normand   On   31 de agosto de 2021 at 7:20 am

    What’s up, this weekend is pleasant in support of me, because
    this moment i am reading this enormous informative post here at my residence.

    Feel free to visit my site – their quest bars – t.co,

  3. Kandi   On   3 de setembro de 2021 at 7:58 am

    Wonderful post however I was wanting to know if you could
    write a litte more on this subject? I’d be very
    thankful if you could elaborate a little bit further.
    Appreciate it!

    Stop by my web site :: asmr and

  4. Lonny   On   5 de setembro de 2021 at 6:41 pm

    I believe everything published was actually very reasonable.
    However, consider this, suppose you composed a catchier post title?
    I mean, I don’t want to tell you how to run your website, but suppose you added
    a post title that makes people desire more? I mean LUDMILLA SEGUE AFASTADA DAS
    REDES SOCIAIS APÓS ATAQUES RACISTAS – Rádio 99,5 FM Goiânia is a little plain. You ought to look at Yahoo’s home page and note how they create
    news headlines to get people to click. You might add a
    video or a picture or two to get people excited about everything’ve
    got to say. In my opinion, it would bring your posts a little livelier.

    My web blog :: why asmr

  5. Stan   On   15 de dezembro de 2021 at 10:14 pm

    Definitely believe that that you said. Your favourite justification appeared to be at the internet the simplest
    factor to take into accout of. I say to you, I certainly get
    irked even as other folks think about concerns that they plainly don’t
    know about. You controlled to hit the nail upon the top
    as neatly as outlined out the whole thing with no need side-effects , other folks
    could take a asmr
    signal. Will likely be back to get more. Thank you

  6. Margarette   On   24 de março de 2022 at 2:12 pm

    Howdy just wanted to give you a quick heads up.

    The words in your article seem to be running off the screen in Firefox.

    I’m not sure if this info (bit.ly) is a format issue or something to
    do with internet browser compatibility but I figured I’d post to let you know.
    The design and style look great though! Hope you get the issue resolved soon. Cheers

  7. Allen   On   4 de abril de 2022 at 2:33 pm

    This is the cheapest flights possible right
    website for anyone who really wants to understand this
    topic. You know so much its almost tough to argue with you (not that I really will need to…HaHa).
    You certainly put a fresh spin on a subject that’s been written about for years.

    Excellent stuff, just excellent!

  8. Cliff   On   5 de abril de 2022 at 7:18 pm

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as
    though you relied on the video to make your point. You clearly
    know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something enlightening how to find cheap flights
    read?

  9. Laurel   On   6 de abril de 2022 at 6:41 am

    Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I have really
    enjoyed browsing your blog posts. After all I’ll be subscribing
    to your rss feed and I hope you write again very soon!

    my blog post plane tickets