Current track

Title

Artist


Alok lança instituto por justiça social e racial com fundo de R$ 27 milhões

Written by on 14 de dezembro de 2020

Fonte: Uol

O ano de 2020 nos colocou desnudos diante da morte. As perdas de vidas para o coronavírus nos impuseram um luto constante, sem possibilidade de abraços e despedidas. Ao mesmo tempo, nos mostrou que somos fracos sozinhos. O desafio deste ano, estabelecido por essa devastadora e coletiva tristeza, fez com que cada um buscasse dentro de si a fortaleza que significa simplesmente estar vivo. E estampou uma certeza: somos mais potentes quando agimos pelo bem comum.

Foto: Reprodução/Instagram

Esse duplo sentimento foi o que mobilizou o DJ e produtor musical Alok, 29 anos, número 1 no Brasil e quinto melhor do mundo segundo a revista britânica DJ Mag, a criar o Instituto Alok, iniciativa que começa com um fundo de R$ 27 milhões doado pelo artista. Alok contou em primeira mão à coluna que a ideia é financiar projetos de enfrentamento à exclusão social e fomentar o acesso a oportunidades, especialmente para jovens e mulheres em áreas vulneráveis, rurais e urbanas, do Brasil. A iniciativa será lançada no próximo sábado (19), durante seu show virtual “Alive”. O fundo foi criado com recursos pessoais e também com os resultados financeiros da parceria com o game Garena Free Fire, em que Alok é um personagem que tem “poder de cura”.

“O instituto, para mim, é extremamente importante porque é o que dá sentido para a minha vida”, afirma Alok. Há alguns anos, ele vem gestando a iniciativa, tomando contato com a desigualdade social e racial, no Brasil e em países da África, como Moçambique, e conhecendo projetos sociais. Fez doações espontâneas que somam R$ 1 milhão a instituições como GRAAC, Hospital Pequeno Príncipe, Projeto Axé, Médicos Sem Fronteiras, apoiou ações em aldeias indígenas Yawanawá, no Acre, e deve concluir em breve a construção de 20 casas num povoado do sertão baiano.

Agora, com o instituto, Alok pretende engajar novos parceiros para compor o fundo e ampliar as iniciativas, que focam em empreendedorismo, segurança alimentar e desenvolvimento humano. Pretende trabalhar diretamente na instituição e assumir sua responsabilidade como ator social relevante diante de um país cada vez mais à deriva. Entre os valores que orientam a nova instituição está “o sentimento de unidade que abraça culturas, comunidades e a vida de todos os seres. E a convicção de que uma sociedade é realmente democrática quando todos têm oportunidades iguais.”.

O artista convidou o jornalista Geraldinho Vieira para dirigir o Instituto Alok. Com larga experiência no campo dos direitos humanos e do jornalismo, foi direitor-executivo da Agência de Notícias dos Direitos da Infância (ANDI), representante da Fundação Avina no Brasil e consultor de diversas instituições internacionais de filantropia como a Fundação Ford. É também conhecido como Devam Bhaskar e dirige um centro de meditação na Chapada dos Veadeiros.


Reader's opinions
  1. Pingback:

    keto egg roll in a bowl
  2. Miles   On   29 de agosto de 2021 at 4:19 pm

    Greetings! I’ve been reading your site for a while now and finally got the bravery to go ahead
    and give you a shout out from Kingwood Tx! Just wanted to say keep up the excellent job!

    My webpage – quest bars that; t.co,

  3. Lilla   On   31 de agosto de 2021 at 2:53 pm

    Sweet blog! I found it while browsing on Yahoo News.
    Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
    I’ve been trying for a while quest bars but, http://t.co, I never seem to get there!

    Many thanks

  4. Mercedes   On   3 de setembro de 2021 at 1:00 am

    Oh my goodness! Incredible article dude!
    Thank you, However I am having difficulties with your
    RSS. I don’t understand the reason why I cannot subscribe to it.
    Is there anyone else getting similar RSS problems? Anybody who knows
    the solution can you kindly respond? Thanks!!

    Check out my site … off asmr

  5. Alejandra   On   5 de setembro de 2021 at 7:23 am

    Hi this is somewhat of off topic but I was wanting to
    know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code
    with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding know-how
    so I wanted to get guidance from someone with experience.
    Any help would be greatly appreciated!

    Look into my site … scoliosis surgery your

  6. Valarie   On   5 de setembro de 2021 at 7:25 am

    I like what you guys are up too. This sort of clever
    work and exposure! Keep up the wonderful works guys I’ve included you guys to my own blogroll.

    my web blog; asmr when (j.mp)

  7. Don   On   24 de setembro de 2021 at 11:14 pm

    May I just say what a relief to uncover someone
    that truly understands what they’re discussing on the web.
    You actually understand how to bring a problem to light and make it important.
    More people ought to look at this and understand this side
    of the story. I was surprised that you are not more popular because you certainly possess the gift.

    My webpage :: fat burning kitchen (meteoritegarden.com)

  8. Rhonda   On   25 de setembro de 2021 at 1:02 am

    It is the best time to make a few plans for the long run and it is
    time to be happy. I have learn this put up and if I may just I desire
    to recommend you some interesting things or suggestions.
    Perhaps you can write subsequent articles referring to this article.

    I want to read even more things approximately it!

    my web site heal eczema

  9. Shanel   On   25 de setembro de 2021 at 1:42 am

    Hey there! I’m at work browsing your blog from my new iphone 4!
    Just wanted to say I love reading your blog
    and look forward how to spice up your sex life (Willian) all your posts!
    Carry on the outstanding work!

  10. Maureen   On   25 de setembro de 2021 at 2:02 am

    I am really impressed along with your writing talents and also with the
    structure to your blog. Is that this a paid topic or did you modify it yourself?
    Either way stay up the nice high quality writing, it is rare to look a nice weblog like this
    one today..

    Also visit my homepage; prescription drug abuse; https://retrogamingrhino.com/,

  11. Dewayne   On   25 de setembro de 2021 at 3:16 am

    Thanks for the marvelous posting! I quite enjoyed reading it, you
    are a great author. I will make certain to bookmark your blog and will often come
    back very soon. I want to encourage one to continue
    your great posts, have a nice afternoon!

    Feel free to surf to my web site; free indoor growing (http://www.fles.hlc.edu.tw)

  12. Cassandra   On   25 de setembro de 2021 at 3:30 am

    Hi! I could have sworn I’ve been to this blog before but after browsing through some of
    the posts I realized it’s new to me. Anyhow, I’m definitely delighted I came across
    it and I’ll be book-marking it and checking back often!

    Visit my web site – free indoor growing

  13. Clark   On   25 de setembro de 2021 at 4:17 am

    Thanks for every other great article. The place else may anyone get that type of information in such an ideal manner of writing?
    I’ve a presentation subsequent week, and I’m
    on the look for such info.

    Also visit my web site marijuana seeds

  14. Dawna   On   25 de setembro de 2021 at 4:40 am

    I have to thank you for the efforts you’ve put in penning this website.
    I really hope to see the same high-grade content by you later on as
    well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get
    my own, personal blog now 😉

    Stop by my website :: losing weight, http://www.j-scripting.com,

  15. Carma   On   25 de setembro de 2021 at 4:48 am

    Thanks , I’ve recently been looking for information about this topic for a while and yours is the best I’ve
    found out till now. But, what in regards to the bottom line?
    Are you sure concerning the source?

    Here is my webpage … anti wrinkle skin

  16. Danilo   On   25 de setembro de 2021 at 5:25 am

    I like what you guys are up also. Such intelligent work and reporting!
    Carry on the superb works guys I’ve incorporated you guys to
    my blogroll. I think it’ll improve the value of my website :).

    Also visit my web site :: drug abuse statistics (appdev.163.ca)

  17. Marlon   On   25 de setembro de 2021 at 6:59 am

    Heya! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers?
    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing months of hard
    work due to no data backup. Do you have any methods to protect against
    hackers?

    Visit my blog post; hair growth

  18. Shayne   On   25 de setembro de 2021 at 7:36 am

    I’ll right away grab your rss feed as I can’t find
    your e-mail subscription hyperlink or newsletter service.
    Do you have any? Kindly permit me understand
    in order that I could subscribe. Thanks.

    My site … quit smoking

  19. Hollis   On   25 de setembro de 2021 at 7:56 am

    I’m really enjoying the design and layout of your blog. It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often.
    Did you hire out a developer to create your theme? Outstanding work!

    my blog post; seeds require long

  20. Dorthy   On   25 de setembro de 2021 at 11:25 am

    Thank you for your site post. Thomas and I are saving for
    our new e book on this matter and your blog post has made people like
    us to save all of our money. Your thoughts really resolved all
    our problems. In fact, greater than what we had acknowledged prior to when we ran into your
    fantastic blog. I actually no longer nurture doubts and also a
    troubled mind because you have attended to the needs in this article.
    Thanks

    my site; hemp farming

  21. Gabriella   On   25 de setembro de 2021 at 11:48 am

    Hello! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?
    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a few months
    of hard work due to no back up. Do you have any methods to stop hackers?

    My website fat loss diet

  22. Bennie   On   25 de setembro de 2021 at 12:16 pm

    I’m now not sure where you’re getting your info, however good topic.

    I must spend some time finding out more or figuring out more.
    Thanks for fantastic information I was on the lookout for this info for
    my mission.

    Feel free to surf to my webpage :: freshly hatched seeds

  23. Audrey   On   21 de novembro de 2021 at 3:17 am

    Do you have a spam problem on this site; I also am a blogger,
    and I was wanting to know your situation; we have created some nice methods and we are looking to exchange methods with others, why not shoot me an email
    if interested.

    Feel free to surf to my web blog: my asmr